Ministrul Transporturilor şi Infrastucturii, Alexandru Nazare, şi directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Daniela Drăghia, au semnat azi, la Primăria Braşov, contractul proiectului de construire a variantei de ocolire a municipiului Braşov, tronsoanele I şi III.
Tronsonul I face legătura între DN1 şi DN11 spre judeţul Covasna, iar tronsonul III între DN 13 Braşov-Sighişoara şi DN1. Tronsonul I are o lungime de 7,29 kilometri, iar tronsonul III de 6,34 kilometri, termenul de finalizare fiind de 12 luni.
Valoarea totală estimată a acestui proiect este 262,95 milioane lei, fără TVA, din care 69,25% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat.
La intersecţia cu DN11 este prevăzută amenajarea unui nod rutier, iar accesul la/din varianta de ocolire se realizează prin bucle şi bretele de acces.
Ministrul Alexandru Nazare şi directorul CNADNR au subliniat că este vorba despre un proiect foarte important atât pentru Ministerul Transporturilor, cât şi pentru municipiul Braşov, fapt care va duce la o supraveghere foarte serioasă în timpul construcţiei proiectului.
"Semnăm acest contract şi constructorii trebuie să fie foarte conştienţi că trebuie terminat într-un an, aşa cum este prevăzut, iar lucrările trebuie să fie executate aşa cum prevede proiectul. Calitatea este pe primul plan şi, de aceea, pe tot timpul construcţiei, atât CNADNR, cât şi Direcţia Regională de Drumuri Braşov vor supraveghea îndeaproape tot ce se întâmplă pentru acest proiect. La CNADNR vom fi foarte serioşi şi perseverenţi în a rezolva la timp toate aceste probleme, dacă acestea se vor ivi", a spus Daniela Drăghia.
Tronsonul II al variantei de ocolire a Braşovului este construit cu două benzi şi