Cei mai mulţi dintre românii care urmăresc programele Discovery Channel (81%) o fac pentru a-şi îmbogăţi cunoştinţele generale, iar 68%, pentru a afla ceva nou, potrivit unui studiu realizat cu prilejul sărbătoririi a 15 ani de la lansarea Discovery în România.
Cu ocazia celei de-a 15-a aniversări, Discovery România a realizat un studiu de piaţă pentru a evalua impactul pe care brandul Discovery l-a avut asupra românilor, de-a lungul timpului. Pe baza rezultatelor studiului, compania lansează pe 12 martie o campanie de marketing intitulată "Efectul Discovery".
"Discovery Channel a stimulat imaginaţia şi dorinţa de cunoaştere a generaţii întregi de telespectatori din toată lumea. Mai mult decât o televiziune, Discovery este o sursă de inspiraţie care hrăneşte pasiuni, trezeşte curiozitatea şi dorinţa de a explora lumea. Şi asta nu o spunem doar noi, ci oamenii care ne urmăresc de atâţia ani. Pentru noi, aniversarea aceasta e o bună ocazie să verificăm ce impact a avut Discovery asupra românilor, daca le-a influenţat viaţa în vreun fel. Răspunsurile pe care le-am primit au fost peste aşteptările noastre", a declarat Ada Roseti, director de programe pe Europa de Sud-Est, Discovery Networks CEEMEA.
Implementat în februarie 2012, de compania de cercetare de piaţă Mercury Research, studiul dezvăluie opiniile românilor cu privire la influenţa pe care a avut-o televiziunea, în general, asupra lor şi felul în care Discovery Channel, în particular, i-a ajutat să descopere lumi, poveşti şi perspective de viaţă la care altfel nu ar fi avut acces. Sondajul de opinie a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, pentru populaţia cu vârste între 18 şi 49 de ani, rezidentă în mediul urban.
Potrivit studiului, 90% din respondenţi se uită zilnic la televizor, iar 43% dintre ei urmăresc zilnic Discovery Channel, în timp ce majoritatea res