Săptămâna Modei de la Paris a încheiat şirul evenimentelor care au stabilit tendinţele sezonului toamnă/iarnă 2012 şi care au certificat, încă o dată, că moda este un rezultat al prezentului, dus la extrem.
Surprinzător de fiecare dată, Karl Lagerfeld, directorul de creaţie Chanel, a uimit la Paris cu prezentarea casei de modă într-un decor inspirat din Fortăreaţa Solitudinii a lui Superman. Totuşi, ca să asigure că această industrie nu este doar despre decădere şi superficialitate, a adăugat încă de la început un element strălucitor show-ului: un băieţel de 3 ani, îmbrăcat smart casual, cu o geantă Chanel în mână. Gestul a fost titrat de presa străină drept „opera unui bărbat care chiar ştie ce vor femeile".
Celine
Fungi, inspiraţie de stil
Acelaşi Lagerfeld a ţinut să arate că nu există nicio criză pe planeta Chanel, doar cristale, probabil şi o aluzie la parfumul Cristalle, unul dintre cele mai bine vândute produse ale brandului francez.
Christian Dior
Tot la Paris, prezentarea casei Yves Saint Laurent a fost printre cele mai aclamate, fiind şi ultima colecţie semnată de directorul de creaţie Stefano Pilati. Plecarea acestuia de la gigantul de modă a dat naştere unui show mult mai puternic decât anterioarele, dar şi unui tribut adus creatorului de modă Saint Laurent. Piesa care a încheiat defilarea a fost excepţia de la regulă: un frac din anii '70, semnătura principală a lui Laurent.
Alexander McQueen
Ce ne aşteaptă la iarnă
Aşa cum era de aşteptat, colecţia Alexander McQueen a confirmat, încă o dată, că Sarah Burton a fost omul potrivit care să continue linia maestrului său. Designerul a reintrodus conceptul de jumătate om, jumătate animal, iniţiat de McQueen, doar Burton a reuşit să le facă să arate mai degrabă jucăuşe şi feminine decât amenin