Ampla campanie lansată pe internet de activiştii americani pentru capturarea criminalului de război ugandez Joseph Kony strânge zeci de milioane de susţinători, potrivit BBC.
Activiştii au realizat un film de 30 de minute în care explică de ce este necesar ca extremistul să fie capturat şi judecat pentru crime împotriva umanităţii. Deşi a fost încărcat pe Youtube pe 5 martie, videoclipul a strâns deja peste 63 de milioane de vizualizări.
Celebrităţi precum P. Diddy sau Rihanna s-au alăturat campaniei şi au distribuit videoclipul pe reţelele de socializare.
Forţele conduse de Joseph Kony sunt acuzate de comitarea unor atrocităţi pe teritoriul a patru state africane: Uganda, Republica Democrată Congo, Republica Centrală Africană şi Sudan.
Preşedintele Barack Obama anunţat, în octombrie 2011, trimiterea de trupe în Uganda pentru a ajuta la capturarea criminalului de război.
Totuşi, campania fundaţiei Invisible Children, cea care a realizat şi a promovat filmul, nu a fost privită cu ochi de toată lumea. Internauţii acuză organizaşia non-profit că ar fi cheltuit fondurile destinate campaniei pe cheltuieli de călătorie şi pe realizarea filmului, în loc să acţioneze strategic.
Joseph Cony şi trupele sale sunt aşteptaţi în faţa Tribunalului Internaţional de la Haga încă din 2005. Teroarea lui Kony a început acum 20 de ani în Africa, acesta devenind celebru pentru răpirea copiilor. Băieţii erau antrenaţi brutal pentru a deveni luptători extremişti, iar fetele transformate în sclave sexuale.
Ampla campanie lansată pe internet de activiştii americani pentru capturarea criminalului de război ugandez Joseph Kony strânge zeci de milioane de susţinători, potrivit BBC.
Activiştii au realizat un film de 30 de minute în care explică de ce este necesar ca extremistul să fie capturat şi judecat pentru crime împotriva umanităţii. Deşi a