Aeroportul Internaţional din Cluj-Napoca se află în cea mai delicată situaţie din ultimii ani. Mai mulţi clienţi ai aeroportului au renunţat la zborurile de la Cluj din diferite motive. Iar unele curse care erau anunţate pentru această primăvară nu vor mai fi puse în practică. Iar această situaţie a determinat şi dispute politice. Liderii TNL Cluj acuză conducerea PDL-UDMR a Consiliului Judeţean de incoerenţă managerială.
"În ritmul acesta, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, va deveni în curând doar un simplu aeroport de importanţa locală scăzută, fără curse externe, fără legături cu marile noduri aeriene ale Europei, de unde se vor opera curse interne, precum în anii '60. Managementul defectuos scade nivelul de atractivitate al aeroportului clujean, ceea ce va duce la neîndeplinire obiectivului minim care, 1.000.000 de călători anual. Chiar dacă este recesiune economică, majoritatea aeroporturilor din ţară au înregistrat în anul 2011 creşteri a volumului de călători, cu excepţia Clujului şi a Sibiului", spun reprezentanţii TNL. Deocamdată, reprezentanţii Consiliului Judeţean nu au dat replica tinerilor liberali.
Care este situaţia
Ultima lovitură pe care a primit-o Aeroportul Internaţional Cluj este anularea intenţiei operatorului low-cost WizzAir de a introduce o nouă cursă între Cluj-Napoca şi Budapesta. Această cursă ar fi urmat să fie introdusă din data de 3 aprilie. De asemenea, recent, compania aeriană românească Tarom a anulat cursa dintre Cluj-Napoca şi Frankfurt. Anul trecut, Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca a pierdut alţi doi clienţi importanţi. Compania maghiară de stat Malev a dat faliment, iar compania privată românească CarpatAir a renunţat la serviciile aeroportului din Cluj-Napoca sub pretextul oferit de un conflict dintre conducerea aeroportului şi un căpitan de aeronavă, care a refuzat să accepte operaţiunea de degivrare,