Ford va produce la Craiova "un număr de maşini semnificativ mai redus" faţă de cel asumat prin contractul de privatizare, astfel că va plăti penalităţi. Producătorul american a amânat unele investiţii şi a renunţat la un ajutor de stat pentru formarea profesională. Ajutorul pentru investiţii a fost plafonat la 75 de milioane de euro.
Prevederile sunt incluse în actul adiţional la contractul de privatizare al Automobile Craiova, convenit între autorităţi şi constructorul american. Actul adiţional va fi aprobat printr-o ordonanţă de urgenţă, proiectul de act normativ fiind promovat de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS). Ordonanţa vizează modificarea şi completarea legi prin care a fost privatizată Automobile Craiova.
Actul adiţional a fost elaborat în urma unor runde de negocieri care au avut loc în perioada mai 2010 - decembrie 2011 între reprezentanţii Ford şi o comisie guvernamentală.
Termen-limită: 19 martie
Grupul american a preluat în 2007, de la stat, compania Automobile Craiova, iar conform contractului de privatizare avea obligaţia să realizeze până la 19 martie 2012 investiţii tehnologice şi de mediu de 675 de milioane de euro şi un volum de autovehicule de aproximativ 250.000 de unităţi.
Tranzacţia a presupus, pe lângă vânzarea pachetului de acţiuni deţinut de stat la societate, şi acordarea unor ajutoare de stat autorizate de Comisia Europeană (CE), dar şi recuperarea unui ajutor de stat ilegal acordat.
CE a considerat că România a acordat Ford un ajutor de stat ilegal în valoare de 27,56 milioane de euro şi a solicitat Guvernului să recupereze această sumă. După recuperarea integrală a ajutorului de stat, AVAS a rămas obligată să raporteze trimestrial stadiul îndeplinirii programului de restructurare. Ulterior, Comisia a aprobat un ajutor de stat de 143 de milioane de euro pentru investiţ