90% dintre românii cu vârsta între 18 şi 49 de ani din mediul urban se uită la televizor ca să fie la curent cu ştirile, potrivit unui studiu realizat la comanda Discovery, post ce sărbătoreşte 15 ani de la lansarea în România. Studiul evaluează impactul pe care brandul Discovery l-a avut asupra românilor, de-a lungul timpului.
Potrivit rezultatelor studiului, 90% dintre respondeţi spun că televiziunea i-a ajutat să fiu la curent cu ştirile, 85% că le-a dat acces la informaţie, 74% televiziune au apreciat şi latura de entertainment a televizorului. 65% au spus că învăţat multe lucruri noi de la televizor, iar 44% -„ uitându-mă la televizor, am învăţat o limbă străină.“
Implementat în februarie 2012 de către compania de cercetare de piaţă Mercury Research, studiul dezvăluie opiniile românilor cu privire la influenţa pe care a avut-o televiziunea, în general, asupra lor şi felul în care Discovery Channel, în particular, i-a ajutat să descopere lumi, poveşti şi perspective de viaţă la care altfel nu ar fi avut acces. Sondajul de opinie a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru populaţia cu vârste între 18 şi 49 de ani, din mediul urban.
17% dintre respondenţi spun că Discovery este singurul motiv pentru care mai au televizor
62% dintre respondenţi consideră că Discovery Channel, în comparaţie cu alte televiziuni, a avut un efect pozitiv asupra vieţii lor, prin prisma cunoştinţelor pe care le-au obţinut urmărind acest canal. Telespectatorii consideră că Discovery i-a influenţat în mai multe moduri: i-a ajutat să descopere lumi şi civilizaţii noi; le-a oferit subiecte de discuţie cu prietenii şi i-a făcut să simtă că îşi petrec timpul într-un mod util.
Întrebaţi cum percep canalul Discovery în contextul mediatic din România, 52% dintre respondenţi consideră că Discovery Channel este “combinaţia perfectă între