Ministerul Educaţiei a publicat ordinele de ministru privind metodologiile care vizează evaluările competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin administrări pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional.
A fost postată, de asemenea, lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion: 86 pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. Eşantionul a fost realizat de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), astfel încât fiecare tip de evaluare să fie administrată în unităţi de învăţământ distincte.
Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare.
Clasa a II-a
La clasa a II-a, acestea conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/ tutorilor legal instituiți asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
În Prahova, unitățile de învățământ în care se vor pilota instrumentele de evaluare pentru Evaluarea Națională la clasa a II-a sunt școala cu clasele I-VIII din Jugureni și școala cu clasele „Nestor Urechia" din Bușteni.
Clasa a IV-a
Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română, limba maternă, pentru elevii care studiază în limbile minorităţilor naţionale şi matematică. Evaluarea nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ sumativ. Rezultatele