Segmentul sedanurilor compacte este printre cele mai mari pe piaţa locală, având în vedere că din acesta fac parte şi Dacia Logan, dar şi Skoda Octavia. Având în vedere cererea ridicată, Mazda continuă şi cu 3 facelift să fie prezentă şi pe această "nişă". Mai mult, având în vedere că fiecare nouă generaţie a adus şi o creştere a dimensiunilor, acum un sedan compact este comparabil cu unul de clasă medie de acum două generaţii.
Odată cu versiunea facelift japonezii au dorit realizarea unor modificări care să îmbunătăţească aerodinamica maşinii şi implicit consumul de carburant. Astfel, coeficientul de aerodinamicitate a fost redus de la un Cx de 0,28, la 0,27 în cazul sedanului. La exterior modificările pot fi observate numai de "fanii adevăraţi" - avem un spoiler frontal redesenat, noi proiectoare, noi jante, iar la interior putem aminti noua grafică de pe display-ul computerului de bord sau iluminarea şi pe timpul zilei a ceasurilor de bord. Modificări s-au adus şi deflectoarelor de la roţi, dar s-a şi îmbunătăţit rigiditatea caroseriei.
După cum se poate observa, modificările sunt mai mult decât discrete, dar, pe de altă parte, nici nu se simţea nevoia unei îmbunătăţiri. Designul este unul în continuare actual şi modern, interiorul are un nivel ridicat al ergonomiei, iar motoarele ofereau şi până acum performanţe corecte. Ceea ce s-a dorit a fost reducerea consumului acestora prin "artificii" de aerodinamicitate. Prima motorizare testată a fost cea de 1,6 litri diesel de 116 CP şi 270 Nm.
De cele mai multe ori maşinile japoneze nu sunt cunoscute doar pentru fiabilitatea lor, ci şi pentru motoarele lor eficiente. Dieselul de 1,6 litri este printre cele mai economice din segmentul său. Spre exemplu, de-a lungul unui test de aproape 300 km am atins un consum mediu de 5-6 litri/100 km, în timp ce în extraurban acesta a scăzut spre 4 litri/100 km.