Preţul mediu plătit pe abonament (unitate generatoare de venituri - RGU) în achiziţiile care au avut loc anul trecut în industria de cablu din UE au scăzut "semnificativ" anul trecut, a declarat Guy Bisson, director de cercetare pe televiziune în cadrul companiei de analiză IHS Screen Digest.
"Preţul mediu plătit de cumpărători pe fiecare abonament (RGU) achiziţionat în parte s-a redus semnificativ", de la aproximativ 410 euro în 2010 la aproximativ 260-280 de
euro în 2011, a spus Bisson la o conferinţă care a avut loc săptămâna trecută la Bruxelles în cadrul Congresului industriei de cablu.
"Numărul de tranzacţii din industria de cablu a scăzut anul trecut, iar marea majoritate a tranzacţiilor au fost unele mici, prin care piaţa s-a consolidat. O arie majoră de interes pentru aceste consolidări este Europa de Est", a spus Guy Bisson.
Potrivit datelor prezentate de analist, România a fost anul trecut pe locul doi în UE din punct de vedere al numărului de tranzacţii din industria de cablu, după Danemarca.
Compania IHS Screen Digest nu a oferit alte detalii, însă este cunoscut faptul că în România cei mai activi jucători în achiziţiile pe cablu sunt RCS&RDS, Romtelecom şi Digital Cable Systems.
Guy Bisson a notat că industria de cablu din cele 27 de ţări ale UE (UE 27) a ajuns anul trecut la venituri de aproape 20 mld. euro, în creştere cu 7%, subliniind că pachetele de trei servicii (3play) şi televiziunea digitală au fost factori cheie în această evoluţie. Veniturile generate din pachete triple play au crescut anul trecut cu 7% sau 1,2 mld. euro la nivelul industriei de cablu din UE 27.
Potrivit datelor prezentate de Bisson, 29 de milioane de gospodării din UE foloseau anul trecut servicii de internet furnizate prin cablu.
Preţul mediu plătit pe abonament (unitate generatoare de venituri - RGU) în achiziţiile care au