Compania va plăti despăgubiri către AVAS pentru producţia mai mică.
Ford va produce la Craiova un număr de maşini "semnificativ" mai redus faţă de cel asumat prin contractul de privatizare şi va plăti penalităţi, a amânat unele investiţii şi a renunţat la un ajutor de stat pentru formarea profesională, cel pentru investiţii fiind plafonat la 75 milioane euro.
Prevederile sunt incluse în actul adiţional la contractul de privatizare al Automobile Craiova, convenit între autorităţi şi constructorul american.
Actul adiţional va fi aprobat printr-o ordonanţă de urgenţă, proiectul de act normativ fiind promovat de AVAS.
"Pe parcursul derulării contractului, Ford Motor Company a constatat modificarea semnificativă a elementelor avute în vedere la privatizare, atât din punct de vedere al condiţiilor de piaţă, la nivel mondial cât şi la nivel naţional, implicând după o reanalizare a climatului economic, luarea unor măsuri de restructurare a planului de afaceri iniţial", se arată în proiect.
Potrivit contractului, Ford România ar fi trebuit să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei.
Ford a anunţat la sfârşitul lunii ianuarie că va produce la Craiova, în acest an, 60.000 de unităţi B-Max, iar pentru anul viitor estimează construcţia a cel puţin 100.000 de maşini.
Modelul B-Max, produs exclusiv la fabrica de la Craiova, va ajunge în showroom-urile din România în luna iulie, însă comenzile vor fi onorate începând cu luna septembrie.
Ford a cumpărat fabrica de la Craiova în 2007, pentru 57 de milioane de euro, după ce falimentara Daewoo a returnat-o statului român.
Citiţi şi: Familiştii sunt serviţi. Cu noile monovolume Dacia Lodgy și Ford B-MaxUIMITOR: M