Directorul executiv pentru design al Ford Europa a explicat în exclusivitate pentru Capital cum a transformat câteva idei ale clienților într-un produs și ce a presupus crearea lui B-Max.
„Ideea de a construi acest tip de mașină a venit de la departamentul nostru de studii avansate. Ei au considerat că există oportunitatea de a construi un astfel de vehicul atunci când se documentau pentru Fiesta. De fapt, ne-au cerut să ne imaginăm o întreagă gamă de vehicule de clasă B care să fie construite pe aceeași platformă cu Fiesta. Și am pus pe lanșetă un monovolum, care este B-Max, și un SUV de mici dimensiuni, care este EcoSport-ul prezentat la expoziția de la New Delhi”, a declarat Martin Smith, director executiv pentru design în cadrul diviziei europene a Ford.
Conform oficialului, clienții-țintă ai modelului de bază al familiei de vehicule de clasă B, Fiesta, sunt „tinerii, în special femeile”, iar decizia de a construi un monovolum pe aceeași platformă a rezultat din discuțiile cu astfel de persoane. „Înainte de a pune pe hârtie primele linii am stat de vorbă cu astfel de oameni, am încercat să îi cunoaștem și să vedem ce își doresc de la o mașină de clasă B. Din aceste discuții, cei de la marketing au înțeles că este indicat să facem și un vehicul de familie care să ofere mult spațiu interior fără a avea dimensiuni exterioare mari. Așa am ajuns la concluzia că un monovolum cu care familiile tinere să circule în special în oraș ar fi foarte bun. Prin urmare, designul lui B-Max nu este bazat pe ceea ce am vrut eu sau pe ceea ce am gândit singur. Este o oglindă a ceea ce potențialii clienți și-au dorit”, a explicat Smith.
Bazat pe platforma globală „B-car” de la Ford, B-Max prezintă viziunea companiei asupra unui vehicul „multi-activity” compact premium, care combină noțiunea de spațiu şi versatilitate cu un exterior inteligent şi stilat. Joerg Be