Zeci de site-uri cu discounturi uriașe au împânzit în ultimele luni internetul. Portaluri precum Zumzi sau Ciupi reprezintă o rețetă sigură pentru a economisi la diverse mărfuri şi servicii.
Promoţiile oferite pe baza cupoanelor cumpărate pe aceste site-uri duc uneori preţurile la valori greu de imaginat: doar 95 de lei pentru acces la saună, jacuzzi şi sală de forţă pentru o zi întreagă; un weekend la Kiev cu 37 de euro, sumă în care este inclus drumul, cazarea şi biletele de intrare la muzee; 80 de lei pentru o cină completă la un restaurant din Capitală. Potrivit reprezentanţilor site-urilor, cele mai întrebate oferte sunt la cafenele, saloane de înfrumuseţare sau pachete turistice.
O RELAŢIE DE DUBLU CÂŞTIG
„Afacerea este avantajoasă atât pentru companiile care oferă reduceri, cât şi pentru beneficiari. Este o relaţie de dublu câştig - firmele îşi fac publicitate şi obţin clienţi fideli, iar ultimii se bucură de preţuri de negăsit în altă parte", explică Doina Maleş, director general Ciupi.md. Patronii acestor portaluri spun că niciodată nu poţi şti cu siguranţă ce îşi doresc oamenii. „Am ajuns la concluzia că moldovenii se dau în vânt după sushi japonez. Stăpânii localului nici nu visau să-şi mărească într-atât de mult numărul de clienţi", completează Doina. „Cea mai bine vândută ofertă a fost pentru patinoarul olimpic din Braşov. Am avut 5.300 de cumpărători", îşi aminteşte Adrian Iacob, manager pe vânzări la Profitam.md.
Mecanismul afacerii este simplu: utilizatorii cumpără cupoane de reduceri pe internet pe care le pot folosi la prestatorul de servicii, compania care pune la bătaie voucherele câştigă faimă şi consumatori, iar site-ul care promovează ofertele se alege cu un anumit procent din profitul comerciantului. Irina Proca, cosmetolog la un salon de frumuseţe din Chişinău, spune că a avut peste 300 de cliente care au venit prezentân