Gestul extrem al unui elev de la Grupul Școlar Administrativ și de Servicii „Victor Slăvescu" Ploiești, care s-a sinucis săptămâna trecută, a adus în prim-plan o altă problemă cu care se confruntă învățământul prahovean: lipsa consilierilor psihopedagogici.
În cele aproape 800 de unități didactice, existente în județul Prahova, consilierea este asigurată de numai 28 de persoane din cadrul Centrulului Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Prahova(CJAP). Din păcate, oricât s-ar strădui aceste persoane, nu au cum să evalueze zecile de mii de elevi și să sesizeze problemele cu care se confruntă unii dintre aceștia. Deocamdată, lipsa resurselor financiare, dar și blocarea angajărilor în sistemul bugetar fac imposibilă dezvoltarea activității pe această latură. Puțini specialiști, multe probleme În Prahova există numai 27 de cabinete de asistență psihopedagogică. „Acestea funcționează în unitățile unde numărul elevilor este de minimum 800, conform legii din acest domeniu. 13 cabinete sunt la Ploiești, dintre care două la unitățile preșcolare, unul la Școala Generală Nicolae Simache și celelalte la licee și colegii. Avem cabinete și în celelalte orașe din județ. Noi facem ce putem, consiliem și la cererea profesorilor, și a părinților, dar ar fi nevoie și de alte cabinete și un număr mai mare de psihopedagogi", ne-a declarat Mariana Badea, coordonatorul activității de consiliere psihopedagogică din Prahova. Această activitate se desfășoară pe trei paliere: individual, coniliere de grup și cea de tip grup-clasă. Problematica specifică acestor acțiuni se bazează pe autocunoaştere/dezvoltare, managementul învăţării, comunicare şi abilităţi sociale, calitatea stilului de viaţă, prevenirea absenteismului/abandonului, prevenirea şi diminuarea factorilor care determină tulburări comportamentale/comportamente de risc, prevenire comportamente agresive/ violenţa