O idee buna nu inseamna automat si o oportunitate de business buna, considera unii dintre oamenii de afaceri romani. Prin urmare, drumul de la idee la obtinerea de finantare si in final la business-ul propriu zis nu poate fi parcurs fara un plan de afaceri corect si atractiv.
Pentru a atrage atentia unui investitor, sau mai bine zis finantator, intrucat putem include aici si bancile, un antreprenor trebuie sa stie clar care sunt oportunitatile de business aferente ideii sale.
"Sunt multe idei care par interesante si valoroase, dar daca nu se reflecta intr-o nevoie reala in piata, intr-o durere a consumatorilor, s-ar putea sa nu existe o oportunitate reala", a declarat Marius Ghenea, presedinte FIT Distribution, unul dintre investitorii care participa la emisiunea de business "Arena Leilor".
"Din acest punct de vedere, sustin ca o idee nu este valoroasa in sine, este valoroasa doar daca se reflecta ca si oportunitate in piata sau daca este bine pusa in aplicare. Daca, de exemplu, gradul de aplicare este zero, valoare ideii tinde si ea catre zero", a mai spus Ghenea.
Cum identifici oportunitatea? Poti porni de la discutii cu persoanele care ar putea fi interesate de proiectul tau, respectiv potentiali clienti, furnizori, distribuitori sau parteneri. Ulterior, dupa ce reflectezi asupra rezultatelor acestui mic "studiu de piata" poti sa iti creionezi planul de afaceri.
Puncte cheie in planul de afaceri
"Antreprenorul trebuie sa cunoasca foarte bine produsul sau serviciul pe care il va oferi, piata, care la randul sau este esentiala (cat de mare este, ce potential are) si strategiile de promovare pentru produs", a explicat Peter Barta, director executiv al Fundatiei Post-Privatizare si mentor in cadrul School for Startups Romania.
Bineinteles, din plan nu trebuie sa lipseasca cifrele.
@N_P