Utilizatorii de retele sociale se impart in 9 tipologii, conform unui studiu al companiei de comunicare Lansons care s-a inspirat in realizarea unui infografic dintr-un alt studiu recent al Forrester Research. Printre tipologii se numara creatorul, conectorul, conversatorul sau criticul.
La fel cum personalitatile umane sunt impartite in patru – sangvinic, coleric, melancolic si flegmatic (fiecare cu subcaracteristicile sale), la fel si utilizatorii de retele sociale pot fi impartiti in mai multe tipologii, in functie de rolul pe care fiecare persoana il poarta, preponderent, pe retelele sociale.
Este rar intalnit ca o persoana sa se incadreze 100% intr-o singura tipologie insa, similar personalitatilor umane, cei mai multi dintre utilizatori adera intr-un procentaj mai mare la una dintre impartiri.
1. Te consideri o persoana mai mult activa in social media? Da, comentez destul de des, critic, consider ca am un cuvant de spus. Da, insa in mod special imi place sa impartasesc creatii de-ale mele si sa raspund comentariilor. Nu chiar, rareori comentez, doar acolo unde chiar stiu 100% ca este corect ce zic. Nu comentez aproape deloc, prefer sa observ.
1. Creatorul
Pune la punct continut propriu pentru a fi consumat de altii. El este cel ce scrie post-uri proprii si unice, incarca videoclipuri realizate de el insusi sau fotografii.
2. Conversatorii
Sunt cei ce isi exprima parerea despre alti utilizatori si despre business-uri. Ei posteaza mesaje destul de des si updateaza statusuri chiar si de cateva ori pe zi. Se folosesc simultan de mai multe retele sociale pentru a-si exprima parerile.
3. Criticii
Raspund la continutul postat de altii. Uneori scriu review-uri pe care le incarca pe blog/retele sociale, participa pe forumuri si editeaza articole de pe Wikipedia. Deseori comenteaza pe wall-ul altor utilizat