După ce ani la rând datoriile companiei feroviare au fost pasate de la un guvern la altul, acum se discută despre transformarea în acţiuni a datoriilor de 3,99 miliarde lei (aproximativ 920 mil. euro) ale CFR SA. Acţiunile vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic acţionar.
"Această măsură reflectă situaţia disperată în care s-a ajuns. Prin această schemă de iertare de datorii statul poate să facă o societate mai vandabilă, se practică acest lucru. Pentru stat nu este însă un câştig", afirmă Aurelian Dochia, analist economic.
Dezinteresul miniştrilor transporturilor pentru calea ferată, managerii numiţi politic ce au devalizat compania şi slaba finanţare a infrastructurii feroviare au dus CFR SA, administratorul căii ferate, într-o situaţie dramatică.
În 2010, compana a finalizat cu afaceri de 1,1 mld. lei (260 mil. euro) şi pierderi de 1,2 mld. lei (283 mil. euro).
După ce ani la rând datoriile companiei feroviare au fost pasate de la un guvern la altul, acum se discută despre transformarea în acţiuni a datoriilor de 3,99 miliarde lei (aproximativ 920 mil. euro) ale CFR SA. Acţiunile vor fi preluate de Ministerul Transporturilor ca unic acţionar.
"Această măsură reflectă situaţia disperată în care s-a ajuns. Prin această schemă de iertare de datorii statul poate să facă o societate mai vandabilă, se practică acest lucru. Pentru stat nu este însă un câştig", afirmă Aurelian Dochia, analist economic.
Dezinteresul miniştrilor transporturilor pentru calea ferată, managerii numiţi politic ce au devalizat compania şi slaba finanţare a infrastructurii feroviare au dus CFR SA, administratorul căii ferate, într-o situaţie dramatică.
În 2010, compana a finalizat cu afaceri de 1,1 mld. lei (260 mil. euro) şi pierderi de 1,2 mld. lei (283 mil. euro).