* Interviu cu ASR Prinţul Paul
Reporter: Recent aţi vizitat Marocul. Care a fost scopul acestei vizite?
Prinţul Paul: A fost o vizită privată, la invitaţia MS Regele Mohammed al VI-lea, după câştigarea procesului istoric din România prin care tatălui meu i-a fost recunoscută, după 21 de ani, aşa cum se întâmplase deja în multe ţări europene, calitatea de fiu legitim al MS Regele Carol al II-lea şi de moştenitor legal. Am avut şansa să discut şi cu reprezentanţi ai Guvernului, dar şi cu câţiva oameni de afaceri din Marrakech. Pentru că urmează o vizită oficială în Maroc, în perioada următoare, a fost un bun prilej să stabilesc unele contacte noi cu mediul de business, dar mai ales să identific cea mai eficientă strategie de susţinere a dezvoltării relaţiilor economice dintre România şi Maroc, în calitate de membru al familiei regale.
Reporter: În ce stadiu se află relaţiile comerciale dintre noi şi Maroc?
Prinţul Paul: În cadrul unor întâlniri, unii oamenii de afaceri mi-au mărturisit că multe relaţii de business se răcesc după o perioadă de succes. Se pare că una dintre greşelile frecvente făcute de companiile străine în Maroc este aceea că nu acordă sprijinul adecvat partenerilor de afaceri locali după obţinerea unui succes iniţial. În Maroc nu poţi aplica o strategie de marketing conservatoare care implică un volum scăzut şi preţuri ridicate, care protejează interesele investitorilor, dar împiedică dezvoltarea potenţialului de vânzare a produsului străin.
Reporter: Cum este Marocul - o ţară cu o cultură şi cu o tradiţie fascinante - din punct de vedere al climatului de afaceri?
Prinţul Paul: Anul 1999 a fost unul crucial pentru Maroc. Întronizarea regelui Mohammed al VI-lea a avut drept consecinţă o relansare economică a aces-tei ţări. Reformele şi noile măsuri aplicate, dar şi optica sa vizionară în ceea ce priveşte rolul stat