Compania franceză de asigurări Groupama îşi vinde activele, printre care divizia poloneză Proama, pentru a acoperi un deficit în venituri de două miliarde de euro, scrie Warsaw Business Journal. Groupama este afectată de criza datoriilor din zona euro şi mai ales de pierderile cauzate de deţinerile mari de obligaţiuni greceşti. În anunţurile anterioare, compania a indicat că Polonia era una dintre pieţele cheie şi că divizia poloneză nu este de vânzare.
Criza economică a fost mai mult o oportunitate decât o ameninţare pentru economia poloneză, reiese din concluziile unei conferinţe organizate în Varşovia de Congresul Economic Polonez, scrie Warsaw Business Journal. "Criza este o oportunitate, economia poloneză fiind într-o situaţie foarte bună, comparativ cu alte ţări europene", spune Malgorzata Zaleska, membru în consiliul Băncii Naţionale a Poloniei. "Am beneficiat deja de pe urma crizei, care a declanşat dezbateri despre cum pot fi îmbunătăţite finanţele publice", a afirmat preşedintele Deutsche Bank din Polonia.
Exporturile Bulgariei către ţările membre ale UE au crescut anul trecut cu 33,6% comparativ cu anul 2010, ajungând la 24,7 miliarde de leva (12,6 miliarde euro), potrivit institutului naţional de statistică, scrie novinite.com. Principalii parteneri comerciali ai Bulgariei sunt Germania, România, Italia, Grecia şi Belgia, reprezentând 67,4% din totalul exporturilor către statele UE. Importurile bulgare din UE au crescut cu 22,8% în 2011 faţă de anul precedent, ajungând la 27 miliarde de leva (13,8 miliarde euro).
Compania franceză de asigurări Groupama îşi vinde activele, printre care divizia poloneză Proama, pentru a acoperi un deficit în venituri de două miliarde de euro, scrie Warsaw Business Journal. Groupama este afectată de criza datoriilor din zona euro şi mai ales de pierderile cauzate de deţinerile mari de obligaţiuni greceşti