O campanie publicitară menită să transforme oamenii străzii în puncte de furnizare a internetului wireless stârneşte controverse în Statele Unite, scrie Daily Mail.
Ideea lansată de agenţia de publicitate BBH propune dotarea oamenilor străzii cu dispozitive Wi-fi prin care să poată furniza doritorilor internet contra sumei de 2 dolari pentru 15 minute de acces. Astfel, oamenii care trăiesc pe străzi s-ar transforma în tonomate de internet mobil, urmând să fie „însemnaţi” cu tricouri prin care semnaleză serviciile pe care le oferă.
Propunerea a fost dezbătută în cadrul conferinţei anuale de tehnologie SXSW, din Austin, Texas. Publicitarii au adus la eveniment mai mulţi oameni ai străzii dotaţi cu dispozitive wireless, pe care i-au plasat în spatele sălii de conferinţe, astfel încât toţi cei prezenţi să testeze pe telefoane internetul furnizat de ei.
Iniţiativa a fost descrisă de către directorul de strategie publicitară britanic Luke Scheybeler ca fiind o „anomalie”, o idee „ruşinoasă, hidoasă, arogantă, dezumanizantă”.
Firma BBH seapără şi susţine că intenţionează să doneze câştigurile obţinute de pe urma campaniei în scopuri caritabile şi că vrea să dea o mână de ajutor oamenilor străzii, oferindu-le o ocupaţie aducătoare de venituri.
„Desigur, s-au stârnit numeroase controverse care ne aduc un prejudiciu de imagine, deşi noi nu vrem decât să le facem un bine oamenilor străzii”, a declarat Saneel Radia, de la Agenţia de publicitate BBH.
În videoclipul promoţional al campaniei Clarence, unul dintre potenţialii furnizori de internet Wi-fi îşi prezintă cazul. Bărbatul a rămas pe drumuri, după ce urganul Katrina i-a distrus locuinţa, iar acum se vede nevoit să găsească o sursă de venituri.
Agenţia BBH spune că această ocupaţie se vrea a fi o alternativă modernă pentru distribuitorii de ziare, jobul la car