Cresterea numarului celor care detin un smartphone, precum si o comunicare personalizata cu consumatorul sunt principalele arme cu care advertisingul mobil vrea sa-l detroneze pe cel online. Pe de alta parte, spatiul limitat, precum si posibilitatile restranse de comunicare, sunt piedicile care trebuie depasite in acest demers.
La nivel de investitii, piata de mobil marketing reprezinta o concurenta serioasa pentru bugetele pe online. Potrivit estimarilor, aceasta se ridica in prezent la 7 milioane de euro, in timp ce publicitatea online clasica este estimata la aproximativ 21 de milioane de euro.
Intrebat daca este posibil ca publicitatea pe mobil sa depaseasca investiile in cea online, Alex Putineanu, managing director al Mobile Works, agentie specializata in mobile marketing, membra a grupului Lowe, a raspuns ca "orice este posibil".
"Mergand de la premisa ca istoria se repeta toate canalele de comunicare au fost depasite de canalele mai noi de comunicare. Singura variabila este timpul. Daca ne uitam la online acesta a depasit deja o buna parte dintre canalele traditionale de comunicare, situandu-se pe locul al doilea dupa TV in 2011 ca valoare a bugetelor media atrase", a mentionat Putineanu.
Pe de alta parte, el admite ca avand un spatiu limitat, tehnologiile mobile trebuie sa prezinte doar informatiile esentiale pentru utilizator, intr-o maniera cat mai scurta si la obiect.
Astfel, principala diferenta intre comunicarea pe mobile si cea online tine de experienta pe care o primeste consumatorul, prin continut.
In schimb, comunicarea in online iti permite sa oferi informatii mult mai detaliate.
"De aceea, de fiecare data cand transferam un mesaj de pe online pe mobil trebuie sa ne gandim la ce se asteapta utilizatorul de la noi si de ce informatii ar avea nevoie pe telefonul mobil", a