Sa se comporte responsabil, sa fie umani si sa reactioneze la timp, sunt cateva dintre lucrurile pe care trebuie sa le faca oamenii de relatii publice atunci cand se confrunta cu o situatie de criza, au afirmat mai multi specialisti in comunicarea de criza in cadrul Crisis Communication Conference, eveniment dedicat acestui domeniu.
Mugurel Radulescu, group coordinator of EU Industry Association Affairs in cadrul Coca-Cola Hellenic
1. Comportati-va responsabil si luati in considerare necesitatile tuturor toti celor care pot fi afectati.
2. Prima regula in gestionarea unei crize sau unei posibile crize este ca toate informatiile relevante sa ajunga catre o echipa de contact. Este foarte important ca informatiile sa ajunga in locurile potrivite.
3. Gestiunea crizei nu este activitatea unui singur manager. Colegii din management trebuie sa stie cum sa se comporte in situatii de criza. Daca echipa de management nu este pregatita cum trebuie s-ar putea sa reactioneze haotic. Pentru mine este in job description sa pregatesc managementul pentru astfel de evenimente.
4. Trebuie sa ai la dispozitie sistemele prin care sa afli ce se spune despre companie in presa, dar si in alte medii pentru a putea lua deciziile corecte.
5. Daca declansezi procedura de criza, trebuie sa existe un singur lider. Nu se actioneaza in afara echipei de criza. Altfel este un dezastru.
5. In situatii de criza, managerii tind sa se concentreze pe solutia tehnica. Insa trebuie sa te gandesti care este impactul/perceptia pe care o generezi celor din jurul tau.
6. Prima regula in relatia cu jurnalistii este sa vorbesti cu ei, sa intelegi ce ii intereseaza, ce vor sa stie, ce ii ingrijoreaza, care este perceptia lor.
7. Nu spuneti lucruri pe care sa le retractati mai tarziu.
8. Este important sa nu supraevaluati importanta crizei pentru ca put