Un articol scris de un corespondent din Braşov dă detalii foarte bine fundamentate, cred despre o licitaţie care ar urma să desemneze câştigătorul pentru turnarea pistei aeroportului de la Ghimbav - Braşov.
Am toată înţelegerea pentru Braşovul care se află într-o zonă turistică de mare interes. Este foarte aproape de valea Prahovei, atractivă atât vara cât şi iarna, pentru sporturile specifice, Braşovul însuşi fiind plasat la poalele unui munte şi având la dispoziţie, ca să mă exprim aşa, Poiana Brasov, o cunoscută staţiune.
De aici, turiştii străini în special, ar putea accede şi în alte zone apropiate, cum ar fi Covasna şi Harghita care prezintă atracţii suficiente. Eu, personal, am frecventat cu cortul zece ani, Poiana Zânelor, aflată în apropierea oraşului Covasna şi nu mă duceam din obligaţie ci pentru că îmi plăcea foarte mult.
Ce m-a intrigat este însă altceva. Pentru a asigura terenul necesar construirii aeroportului sunt arătate mai multe surse. Consiliul local Ghimbav pune la dispoziţie 62,4 ha de teren pentru care primeşte, bănuiesc, acţiuni sau poate bani cash, în valoare de 9.626.000 lei, adică 154.262 lei pe ha.
La rândul său, IAR Ghimbav contribuie cu un teren de 15,1 ha pentru 2.340.000 lei, sau 154.967 lei / ha. Se mai expropriază (sau se cumpără) o balastieră pentru 3.548.000 lei. Nu se specifică suprafaţa terenului, dar ştiu foarte bine ce înseamnă o balastieră, întrucât am construit una pe râul Buzău la Pârscov, locul de naştere al scriitorului şi poetului Vasile Voi-culescu. Mai curios este faptul că se mai cumpăpră de la deţinători privaţi 32,25 ha teren pentru care se plăteşte suma de 10.486.000 lei, care reprezintă 325.147 lei pe ha, adică de peste două ori mai mult decât ce primeşte IAR sau consiliul local.
Întrebarea este de ce atât de scump? Terenul respectiv nu cred că are altă destinaţie decât de teren a