Piaţa de electronice, electrocasnice şi echipamente IT a mizat şi anul trecut pe aportul avut de vânzările de televizoare care au înregistrat anul trecut o creştere de 17%, faţă de nivelul înregistrat în 2010, potrivit datelor Network One Distribution (fosta Asesoft). "Televizoarele au continuat să fie şi în 2011 motorul pieţei electro-IT, cu creşteri ale vânzărilor pe care le estimăm la aproximativ 17%.", spune Răzvan Ziemba, director general Network One Distribution (NOD).
Eroziunea preţurilor, dar şi adoptarea la scară mai mare a noilor tehnologii ca Smart TV sau 3D, care au trezit interesul consumatorilor au fost principalii piloni ai evoluţiei pieţei de televizoare în 2011. Totodată, disponibilitatea acestor caracteristici noi pe diagonale mai mici, fapt care implică un cost mai redus de achiziţie, va susţine evoluţia acestui segment al pieţei electro-IT în cursul acestui an.
Piaţa locală a televizoarelor este dominată de modelele HD Ready şi Full HD cu diagonală de 32 inci (81 cm), cu o tendinţă de orientare către diagonalele de 40 şi 42" (101-106 cm). Din punctul de vedere al tehnologiei, cele mai căutate modele sunt cele LED.
Televizoarele Philips vor fi distribuite prin reţeaua NOD
Network One Distribution (NOD - cunoscută anterior cu denumirea Asesoft Distribution), lider pe piaţa românească de distribuţie a produselor electro-IT, a semnat parteneriatul cu Philips pentru distribuţie de televizoare pe piaţa din România. Network One Distribution - NOD "Parteneriatul cu Philips TV ne va aduce o creştere a cotei de piaţă pe acest segment până la 16%, comparativ cu 11% în anul 2011", a mai spus Ziemba.
Network One Distribution a înregistrat anul trecut o creştere accelerată a vânzărilor de televizoare, în linie cu evoluţia de două cifre a pieţei de profil. Televizoarele reprezintă 10% din cifra de afaceri a Network One