Multitaskingul inseamna schimbarea rapida a atentiei si concentrarii intre activitati, iar angajatii care au aceasta calitate aduc multumire in randul sefilor. Citeste totul despre multitasking intr-un interviu acordat de coach-ul Ludmila Marin pentru Wall-Street.ro.
Scrii o prezentare, cand tocmai primesti un email, pe care il citesti imediat! Nu-ti pui problema daca e urgent sau nu. Intre timp suna telefonul, seful sau un client. Te intrerupi. Vorbesti la telefon, citind emailul si facand schimb cu fereastra in care scriai. Tocmai intra un coleg si, cum sustii sus si tare politica usilor deschise, il primesti. Pare important si chiar este. Il rogi sa ia loc. Ii faci semn ca te concentrezi asupra lui imediat ce termini de vorbit la telefon. Asteapta rabdator, spera la atentia si intelegerea ta. Se termina convorbirea la telefon.
Suspini insesizabil pentru materialul ramas nescris si mai ales pentru emailul necitit. Vazand sfarsita discutia la telefon, angajatul incepe sa vorbeasca. Spera sa aiba atentia ta in cel mai scurt timp. Cu greu te uiti la el in ochi avand in vedere ca simti o nevoie ardenta sa citesti emailul cu nouati. Omul vede, se face ca nu isi da seama, continua sa vorbeasca, tu prinzi niste fragmente. Spune ca e nemultumit, ceva despre nepotrivire si a face ceva diferit sa va fie mai bine la amandoi.
"Sunt multe discutii ardente pe tema multitaskingului, poate face omul mai multe lucruri in acelasi timp sau nu? Poate fi productiv, poate scurta din timpul de realizare, se simte bine facand asta, cand devine stresant?", se intreaba Ludmila Marin (foto), coach pentru manageri.
Deseori este important sa raspunzi urgent la provocari, pentru ca altfel se poate bloca fluxul de lucru al celorlalti colegi, tu detinand informatii pe care nimeni nu le cunoaste sau manifestand competente pe care doar tu le ai. Alteori este util sa faci altc