Preturile articolelor de imbracaminte, incaltaminte sau accesorii difera de la tara la tara, chiar daca este vorba de acelasi retailer. Wall-Street.ro a analizat trei branduri importante, Zara, H&M si Mango, in functie de preturile pentru cinci produse, in Romania si alte cinci tari.
Toate preturile produselor, precum si chiriile centrelor comerciale, sunt exprimate in euro.
Analiza Wall-Street.ro ia in calcul cate cinci articole de la fiecare brand, Zara, H&M si Mango, in functie de preturile din Romania, Spania, Ungaria, Franta, Marea Britanie si Italia. Pe de alta parte, au fost analizate chiriile practicate in centrele comerciale din cele sase tari, potrivit datelor CBRE, cea mai mare companie de consultanta imobiliara la nivel global.
"Acelasi peisaj de retail" “Daca acum cativa ani, intre Romania si Ungaria, spre exemplu, erau diferente foarte mari intre stocul de spatii comerciale moderne, nivelul chiriilor si atractivitatea pentru retaileri, in prezent avem de-a face cu acelasi peisaj de retail si un nivel al chiriilor comparabil intre cele doua tari”, spune Luiza Moraru, sefa departamentului de retail in cadrul consultantului imobiliar CBRE Romania.
In ceea ce priveste stabilirea preturilor practicate de catre retaileri, explica ea, din punct de vedere operational, acestea depind de mai multi factori, nu numai de nivelul chiriilor in spatiile comerciale. “Elemente precum costurile utilitatilor, taxele si impozitele si costurile logistice pot sa determine diferente importante intre preturile articolelor in doua tari”, subliniaza Moraru.
"Reducerile de chirii au fost rare""Din experienta, stiu ca dezvoltatorii din tarile vestice au reactionat mult mai bine in ceea ce priveste raportarea chiriilor la conditiile de criza, in comparatie cu situatia din Romania, unde reducerile au fost rare si greu de obtinut", afirma Pau