O agentie britanica de comunicare a crezut ca este o idee grozava sa foloseasca 12 oameni ai strazii din Austin (Texas) pe post de "hotspot-uri mobile" pentru cei dornici sa se conecteze la internet wireless 4G la un festival de tehnologie care se tinea in localitate. Te duceai cu laptop-ul sau telefonul langa omul strazii, dadeai un SMS, plateai doi dolari pentru un sfert de ora si aveai internet ultra rapid pe terminalul tau. Ideea a fost intens criticata pe motiv ca oamenii strazii sunt folositi ca niste simple "echipamente" care sunt exploatate, iar altii au facut glume pe seama initiativei.
Agentia britanica de comunicare Bartle Bogle Hegarty a decis ca la festivalul de tehnologie South by South West din Austin, Texas, 12 oameni fara adapost vor purta cu ei echipamente MiFi si practic au fost pe post de "borne mobile" pentru internet wireless 4G. Mergeai la omul pe care il alegeai, dadeai SMS la un numar de pe tricoul lui si apoi plateai de preferinta prin PayPal doi dolari pentru 15 minute de conexiune, banii urmand sa ajunga la omul strazii de la care "luai" internet.
Oamenii alesi sa fie hotspot-uri purtau tricouri de tipul "I'm Clarence, a 4G hotspot", iar agentia a crezut ca ideea este una inedita si foarte buna, dorind sa fie perceputa ca o modernizare a conceptului de vanzator ambulant de ziare, atat de popular in trecut.
Reactiile pe bloguri si la fata locului au fost dure, multi spunand ca oamenii strazii au ajuns sa fie utilizati pe post de simple echipamente, doar pentru a sluji unei actiuni de comunicare. Altii au scris, mai in gluma mai in serios, ca hotspot-ul ales s-a plimbat atat de mult incat conexiunea a fost foarte proasta.
Agentia care a venit cu ideea s-a aratat uluita de numarul mare de critici si a tinut sa precizeze ca nu e implicat niciun brand si ca oamenii fara adapost pastreaza toti banii s