Traderul de energie Electromagnetica Bucureşti (ELMA), care se ocupă şi cu producţia de echipamente electrice şi pentru telecomunicaţii, şi-a bugetat pentru acest an un profit brut de două ori mai mic decât anul trecut, respectiv 8,7 mil. lei (circa 2 mil. euro), în special ca urmare a declinului afacerilor din trading şi producţie de energie ale companiei, care sunt prognozate să se diminueze cu 30% în acest an.
"Tarifele cu Hidroelectrica s-au majorat semnificativ. Trebuie precizat că noi am acceptat propunerile Hidroelectrica aşa cum ne-au fost prezentate, şi în ceea ce priveşte majorarea tarifului şi scăderea cantităţii de energie furnizată. N-am comentat deloc", a declarat Eugen Scheuşan, care nu a dorit să dea mai multe detalii cu privire la contract.
Hidroelectrica, cel mai ieftin producător de energie din România, a impus în debutul acestui an clienţilor o majorare cu 20 - 25% a tarifelor şi reducerea cantităţilor cu 10 - 20%.
Activitatea de trading a fost principalul generator de profit al Electromagnetica în ultimii ani şi a contribuit cu peste 80% la afacerile societăţii. Compania deţine mai multe microhidrocentrale care produc energie regenerabilă, pe care Electromagnetica o adaugă la un coş din alte surse, precum hidro, nuclear, termo şi le vinde la pachet către circa 200 de firme şi alţi consumatori finali.
Reprezentanţii companiei spun că au fost nevoiţi să renunţe la circa 15% din portofoliul de clienţi din cauza deficitului de achiziţie de energie la preţuri competitive şi a riscului de neplată a energiei livrate, care a fost contractată în proporţie de 80% până în prezent.
Hidroelectrica a redus în ultimele luni aproape la jumătate livrările faţă de cele la care se obliga prin contracte din cauza secetei puternice. Pe fondul scăderii debitelor, în luna septembrie a anului trecut Hidroelectrica a declarat caz de forţă