RAADPFL Craiova foloseşte pavelele de beton nu doar la refacerea trotuarelor, ci şi la... plombarea gropilor, considerându-le mai rezistente decât piatra cubică
Vremea s-a îmbunătăţit, aşa că angajaţii Regiei Autonome de Administrare a Domeniului Public şi Fondului Locativ (RAADPFL) Craiova s-au pus serios pe treabă. Unii dintre ei se ocupă de repararea temporară a gropilor din carosabil, alţii pavează străzi şi trotuare din zonele mărginaşe ale oraşului, în timp ce alte câteva echipe pun pavele pe trotuarele din zona centrală.
Plombe unde cere primăria
Municipalitatea craioveană a scos la licitaţie asfaltarea străzilor şi trotuarelor din oraş pe încă patru ani. Specialiştii din primărie au evaluat lucrările la circa 80 de milioane de lei, plus TVA. Aşa cum anunţam zilele trecute, Delta ACM a venit deja la această licitaţie cu o ofertă-şoc de doar 35 de milioane de lei, însă procedurile de stabilire a câştigătorului nu s-au încheiat. Cât timp vor mai dura, singurii care vor repara gropile din asfalt - temporar, până la asfaltare - sunt cei de la RAADPFL. Procedura e următoarea: atunci când specialiştii din Primăria Craiova află de o groapă demnă de luat în seamă, trasează RAADPFL-ului sarcina s-o „plombeze“.
„Am făcut reparaţii acolo unde ne-a solicitat Primăria Craiova, care ne decontează aceste lucrări: pe străzile Constantin Brâncuşi, Bariera Vâlcii, Toamnei, Pelendava, sub Podul Electroputere şi în multe alte locaţii. Pentru umplerea gropilor din carosabil nu mai folosim piatră cubică, ci pavaj unilock, care este mult mai rezistent, în sensul că pavelele se îmbină între ele şi sunt mai greu de dislocat“, a explicat Constantin Lăpădat, directorul tehnic al RAADPFL Craiova.
Însă, RAADPFL are şi propriul program de pietruiri de străzi. „În prezent, punem borduri şi pavăm cu piatră de râu străzile Tismana şi Gorjului, iar ac