Batalia pentru clienti a operatorilor de cablu a dus la nasterea unui nou tip de business in televiziune, respectiv difuzarea de continut, lipsit de publicitate. Reteta pare sa sfideze modelul traditional al afacerii de presa, in care mass-media se finanteaza prin incasarile atrase din reclama.
Este si cazul nou-lansatei televiziune Digi24, apartinand operarorului de cablu RCS&RDS.
Despre ce inseamna acest business in operatiunile operatorului de cablu, dar si despre ce castiga compania prin finantarea posturilor proprii, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu Valentin Popoviciu, directorul de dezvoltare al RCS&RDS.
Popoviciu a spus ca Digi24 este finantat din activitatile curente ale companiei RCS&RDS, iar prin faptul ca nu difuzeaza publicitate nu intra in concurenta cu restul televiziunilor de stiri.
Reprezentantul operatorului de cablu a spus ca sumele alocate pentru Digi24 reprezinta o "investitie in viitor".
Valentin Popoviciu a explicat ca pentru un operator de cablu, scopul posturilor proprii este, in final, acela de a creste numarul de abonati, prin difuzarea de continut "personalizat".
"Il difuzam ca valoare adaugata pentru utilizatorii nostri. Avem o strategie diferita fata de alte posturi. Nu este un post comercial", a adaugat directorul de dezvoltare al RCS&RDS.
Tendinta este subliniata si de analistul media, Iulian Comanescu, care a declarat pentru DailyBusiness.ro ca aceste canale proprii ale operatorilor de cablu reprezinta bonusuri oferite clientilor.
"Cablistii au inceput sa intre in business-ul numit continut. Majoritatea se ocupa de sport, muzica sau film, dar RCS a incercat si o operatiune mai costisitoare, adica televiziune de stiri. Toate acestea sunt mai degraba bonusuri pe care le ofera clientilor sau servesc la atragerea de clienti noi", a afirmat Iulian C