Dacă în ceea ce privește criza datoriilor suverane Germania își poate permite să dea lecții Greciei și să impună condiții dure în schimbul acordării fondurilor de salvare, în ceea ce privește situația financiară a flotei comerciale, Germania inspiră cel mult milă în timp ce Grecia prosperă.
Majoritatea armatorilor din Grecia, țară care deține a doua cea mai mare flotă comercială după Japonia, vor depăși criza economică păstrându-și poziția puternică și competitivă; la polul opus, fondurile care au investit în industria navală germană se confruntă cu falimentul, anunță publicația financiară „Financial Times”.
Citește aici despre decizia miniștrilor de Finanțe europeni în ceea ce privește al doilea fond de salvare pentru Grecia
Află ce dificultăți întâmpină cei care doresc să achiziționeze insule grecești
Cea mai severă și lungă recesiune
Conform lui George Xiradakis, consultant naval în portul Pireu, armatorii greci sunt extrem de curajoși și dispuși să investească chiar și în condiții nefavorabile și dețin nave de tonaj diferit. Majoritatea companiilor de transport naval germane sunt precaute și depind în mare măsură de finanțarea din partea investitorilor privați, grav afectată de criza datoriilor suverane.
Rezultatul este că principalele două națiuni navale europene se confruntă cu condiții radical diferite în încercarea de a depăși cea mai severă și mai lungă recesiune în domeniul naval din ultimii 25 de ani.
Motiv de rușine
Pentru Germania, țara care deține a treia cea mai mare flotă mondială, problemele acestui sector sunt un motiv de rușine. Carsten Wiebers, președintele departamentului de finanțare navală al băncii KfW IPEX-Bank, a mărturisit pentru „Financial Times” că se așteaptă la mai multe falimente în sânul fondurilor care dețin aproape întreaga flotă germană. Structura neobișnuită a