Pentru a ajunge in spatiu a fost una dintre cele mai mari incercari si, in acelasi timp, provocari pentru omenire. Trenul spatial Startram
Sursa imagine: gizmag.com
Dr. George Maise – un inginer specializat in domeniul aerospatial - impreuna cu Dr. James Powell - inventatorul conceptului de superconductor maglev - au inventat un sistem de lansare pe orbita extraterestra care poarta numele de Stratram, ce are in componenta sa o nava spatiala cu levitatie magnetica – de tip maglev – ce va ridica fiinta umana la nivel de orbita circumterestra.
Sistemul ar avea nevoie de o nava spatiala deplasata magnetic pentru a evita frecarea, in timp ce acelasi sistem magnetic ar fi folosit pentru a o accelera la viteze orbitale – aproape de 9 km/s.
Trenurile de pasageri Maglev au transportat pasageri cu viteze de aproape 600 km/h – aeronava magnetica trebuie sa fie de vreo 50 de ori mai rapida, pentru a fi lansata ca un proiectil pana pe orbita terestra joasa (LEO).
Domeniul de aplicare a proiectului constituie o provocare pentru oamenii de stiinta.
Un sistem de lansare pentru zboruri de rutina cu pasageri catre LEO ar trebui sa aiba accelerari mici – poate de maximum 3 g, care ar presupune cinci minute de accelerare pentru a atinge viteze de transfer catre orbita.
In acest timp, aeronava va fi calatorit aproximativ 1.600 de kilometri.
„Sina” spatiala maglev ar trebui sa aiba tocmai aceasta lungime, sa urce pana la o altitudine de 20 de kilometri deasupra nivelului marii si sa fie, desigur, orientata in sus pentru a „injecta” trenul catre orbita.
„Drumul” Startram trebuie incapsulat intr-un tub vidat cu aerisiri care sa permita eliminarea aerului comprimat din fata aeronavei.
Sistemul de lansare supeconductiv Startram presupune multe minuni tehnologice, dar toate sunt accesibile si trebuie doar aplicate la scara gigantica. @N_P