Wolfgang Hatz, membru in consiliul de administratie al Porsche AG, si-a petrecut intreaga cariera profesionala printre motoare si cutii de viteze germane, ocupandu-se mereu de partea de performanta a masinilor. Executivul care isi petrece peste 20% din timp testand masini vorbeste cu pasiune despre marca germana premium sport Porsche, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro la Geneva.
Wall-Street.ro: Care a fost traseul profesional, cum ati ajuns sa lucrati pentru Porsche?
Wolfgang Hatz: Am absolvit Universitatea de Inginerie Mecanica. Primul meu job a fost in 1982-1983 la Porsche, apoi am venit la BMW unde am fost inginer si lider de proiect in dezvoltarea de motoare BMW AG si BMW Motorsport intre 1983 si 1989.
Am fost mereu implicat in curse automobilistice. In 1989, m-am alaturat Porsche si m-am implicat in Formula 1. Dupa ce s-a oprit Formula 1 am intrat in proiectul Carrera 964 (Carrera RS 3.8 304 CP), o serie limitata de 300 de exemplare. Dupa aceea am revenit la curse, in 1993, am fost director tehnic la GM Europe Opel motorsport, Calibra fiind un model de succes in 1996. Apoi m-am retras din curse si am mers la grupul Fiat, in 1997, unde m-am ocupat de dezvoltarea motoarelor si transmisiilor.
In 2001, m-am alaturat grupului Volkswagen in calitate de sef de dezvoltare motoare si transmisii pentru Audi, iar din ianuarie 2007 m-am ocupat de intregul grup.
Wolfgang Hatz este incepand din februarie 2011 membru in consiliul de administratie al Porsche AG, fiind vice presedinte executiv, responsabil de cercetare si dezvoltare, precum si sef al dezvoltarii de motoare si transmisii pentru grupul Volkswagen.
Wall-Street.ro: Cum arata o zi obisnuita de lucru?
Wolfgang Hatz: O zi normala din viata mea incepe la atelier, unde discutam despre anumite probleme sau schimbari, oricine este invitat sa participe daca