Piaţa românească de pavele şi borduri a înregistrat anul trecut un nivel al vânzărilor de 70 de milioane de euro, nivel comparabil cu cel atins în 2010, potrivit companiei de profil Symmetrica. "Creşterea cererii pe proiecte medii şi mari a crescut în 2011 cu 4%, însă preţul mediu pe metru pătrat a scăzut uşor. Astfel, s-a ajuns la o menţinere a valorii totale a pieţei", a declarat, într-un comunicat, Sebastian Bobu, director executiv Symmetrica. Acesta a mai adăugat că în 2011 piaţa autohtonă de profil a ajuns la un volum de 12,5 milioane de metri pătraţi, faţă de 12 milioane de metri pătraţi în 2010.
În contextul anului electoral curent şi al continuării proiectelor cu fonduri externe, compania mizează pe un uşor avans al pieţei, de 5%, la o valoare de 73,5 milioane de euro şi un volum de 13 milioane de metri pătraţi. Astfel, Symmetrica va atinge în acest an o cotă de piaţă de 22%, după ce în 2011 a controlat 19% din piaţă.
Planurile Symmetrica pentru acest an vizează extinderea în tot mai multe zone ale ţării, devenind astfel cel mai accesibil producător de pavele şi borduri vibropresate din România.
Compania şi-a stabilit pentru 2012 să obţină poziţia de lider pe piaţa locală de pavele şi borduri vibropresate, cu o cotă de 22% şi un business de 16,2 milioane de euro. "Pentru 2012 estimăm o majorare cu 20 de procente a business-ului, până la 16,2 milioane de euro, de la 13,5 milioane de euro în 2011, în condiţiile în care situaţia economică actuală va rămâne cel puţin stabilă sau va avea o uşoară îmbunătăţire. Evoluţia pozitivă a business-ului va fi influenţată de continuarea investiţiilor publice în infrastructură şi urbanism", a mai spus Sebastian Bobu.
Potrivit declaraţiilor sale, compania a raportat în 2011 o creştere cu 93% a cifrei de afaceri, comparativ cu anul precedent, când business-ul a ajuns la aproximativ 7 milioane de eur