DIICOT a dispus, ieri, începerea urmăririi penale a fraţilor Awdi, Hassan şi Mehdi, alături de Bădeanu Ion şi Istanbouly Bassam, în dosarul CFR Mesagerie, pentru săvârşirea infracţiunilor de delapidare, evaziune fiscală şi spălare de bani.
Hassan Awdi a declarat pentru ziarul BURSA, că, imediat după ce a cumpărat CFR Mesagerie, pentru 7,2 milioane de lei, în noiembrie 2004, a constatat că multe din informaţiile prezentate de autorităţile române, la privatizare, au fost falsificate, astfel încât compania "să arate bine".
Hassan Awdi ne explică: " După privatizare, am găsit multe date false: datorii, contracte, convenţii secrete... În plus, ni s-a raportat un număr greşit de angajaţi, ne-am trezit cu penalităţi. Am fost nevoiţi să achiziţionăm CFR Mesagerie pentru că Rodipet nu putea func-ţiona fără această societate din cauza vitezei de transport în România şi din cauza subvenţiilor speciale acordate de Guvern presei, din 1990, via hotărârii de guvern 589/1997 referitoare la CFR, care spunea că preţul este de un leu pe tona de presă, indiferent de dis-tanţa de transport. Am fost înşelaţi şi această subvenţie a fost transferată de la stat la Grupul Awdi".
Învinuitul în dosarul CFR Mesagerie ne-a mai spus că, la aproximativ şase luni de la privatizare, a des-coperit existenţa unui contract secret ce stipula că CFR Călătorie trebuie să finanţeze, în fiecare lună, salariile angajaţilor CFR Mesagerie, companie aflată pe pierdere, până când aceasta intră pe profit zero.
După privatizarea CFR Mesagerie, acest contract a încetat tot în secret, fără înştiinţarea cumpărătorului de existenţa şi anularea lui, fapt care a dus la pierderi uriaşe pentru societate, spune Hassan Awdi, care consideră că, în acest context, nu ar fi trebuit să i se mai impună să păstreze tot personalul firmei, care fi fost rentabilă cu doar 250 de angajaţi.
Mai mult, domni