A ales meseria tatalui, ca mai apoi sa renunte la halatul de medic pentru o pasiune nascuta in farmacia mamei. Dupa sase ani petrecuti intr-o companie de medicamente, Rucsandra Hurezeanu a decis in 2005 sa porneasca pe cont propriu. Acum, antreprenoarea este pregatita sa duca peste hotare brandul de dermatocosmetice Ivatherm.
„Mama avea o fabrica de medicamente (Pharmatech, Targu Mures – n.r.) si eu, terminand facultatea, mi-am dorit sa lucrez cu ea. M-am dus si i-am zis ca vreau sa fiu directoare in fabrica, dar mama mi-a raspuns ca tot ce-mi poate oferi este un job de vanzator, de reprezentant medical”, a povestit Rucsandra Hurezeanu, invitata saptamana aceasta la emisiunea Start-Up Wall-Street, difuzata pe Wall-Street.ro si la Radio Lynx.
Ca reprezentant medical, Hurezeanu a descoperit marketingul, iar studiile din domeniul farmaceutic la Ecole Superieure de Commerce de Paris i-au deschis apetitul pentru business. Si nu numai pentru afaceri, ci si pentru dermatocosmetice, o piata embrionara pe plan local. Revenita in Romania, dupa un stagiu la Servier Franta, ea a lucrat sase ani pentru Lek-Pharmatech (actualmente Sandoz) inainte sa prinda curajul de a se lansa in antreprenoriat.
Se intampla in 2005, atunci cand femeile „nu stiau ca pot intra in farmacie sa cumpere o crema hidratanta pentru fata”. Cu bani luati de la parintii sai – cateva sute de mii de euro – Hurezeanu a infiintat Ivatherm, producator de dermatocosmetice, pe baza de apa termala Herculane, fabricate in regim de submanufactura in Franta.
Rucsandra Hurezeanu se lansa, deci, pe o piata de nisa, cea a dermatocosmeticelor, produse aflate la granita dintre medicamente si cosmetice, distribuite de regula prin farmacii. Planul de afaceri intial, a explicat Hurezeanu, a cuprins o serie de elemente esentiale: o analiza a pietei, a tendintelor si a competitorilor; gasirea