Înmatriculările de autoturisme noi au urcat cu 54% în primele două luni ale anului faţă de perioada similară din 2011, la peste 9.000 de unităţi, cea mai semnificativă creştere din UE ca procent, în timp ce piaţa europeană s-a contractat cu 8,3%, conform datelor prezentate joi de constructorii auto.
Astfel, numărul înmatriculărilor de autoturisme noi din România a crescut în lunile ianuarie şi februarie de la 5.886 la 9.063 de unităţi, iar la nivelul lunii februarie a fost înregistrat un avans de 27,4%, de la 3.238 la 4.126 de automobile, se arată într-un comunicat transmis joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), care preia datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Piaţa auto în ansamblu, inclusiv vehiculele pe două roţi, autobuzele şi microbuzele şi vehiculele pentru transportul mărfurilor, a avut o creştere de 20,94% a numărului înmatriculărilor de autovehicule noi în luna februarie raportat la aceeaşi perioadă a anului trecut, la 5.713 unităţi, potrivit DPRCIV.
În topul mărcilor, înmatriculările de autoturisme noi Dacia în România au urcat în februarie cu 9,81%, la 996 unităţi, în timp ce Skoda a înregistrat un avans de 23,04%, la 470 de maşini. Volkswagen a afişat un avans de 36,25%, la 436 unităţi, Ford a reuşit o creştere de 50,22%, la 347 autoturisme, iar Renault a avansat cu 24,38%, la 250 de înmatriculări, notează instituţia.
Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi la nivelul UE a scăzut în primele două luni ale anului cu 8,3%, de la 2,027 milioane la 1,858 milioane, se spune în comunicatul ACEA.
În luna februarie, piaţa auto din UE s-a restrâns cu 9,7%, de la 984.010 la 888.878 înmatriculări.
România a înregistat în primele două luni ale anului cea mai puternică creştere ca procent, în timp ce Polonia a avut cea mai bună evoluţie ca volum, câştig