Grupul elen Olympus, specializat în producţia de lactate, intenţionează să ducă produsele realizate în fabrica de la Hălchiu (judeţul Braşov), inaugurată toamna trecută în urma unei investiţii de 55 de milioane de euro, în ţările din vestul Europei şi în Statele Unite.
În prezent, fabrica trimite produse în statele din Europa Centrală şi de Est, dar şi în Italia. "Deja exportăm în Vest în Italia şi sperăm anul acesta să ajungem şi în ţări precum Germania sau Marea Britanie. Planul este să ajungem cu unele produse realizate în România, aşa cum este telemeaua (în general, produse cu o perioadă de valabilitate mai îndelungată - n. red.) şi în Statele Unite, deşi este ceva mai greu, pentru că vorbim de a trece graniţele Uniunii Europene", a declarat Dimitrios Sarantis, preşedintele grupului Olympus.
Investiţia celor de la Olympus vine într-un moment în care un alt jucător de profil, compania israeliană Tnuva, a pierdut un pariu de 55 mil. euro cu piaţa locală.
La finalul anului 2005 Tnuva anunţa o investiţie de 55 de milioane de euro într-o unitate de producţie în România, la Popeşti-Leordeni, şi într-o fermă de animale la Adunaţii-Copăceni. Ferma este acum în faliment.
Împrumut pentru export
Olympus a semnat ieri un acord de împrumut de 30 de milioane de euro cu Black Sea Trade and Development Bank (BSTDB), cu ajutorul căruia elenii vor să crească capacitatea de export a fabricii pe care o deţin în judeţul Braşov.
În prezent, fabrica de la Hălchiu exportă circa 80% din producţie, laptele, telemeaua şi iaurturile braşovene mergând în prezent în ţări din Europa Centrală şi de Est, dar şi în Italia.
Olympus a avut anul trecut pe piaţa locală o cifră de afaceri de 22,6 milioane de euro, din care circa 20 de milioane de euro au fost generate de exporturi. Compania speră să-şi dubleze anul acesta businessul, până la