Sistemul a fost dezvăluit din interior: înregistrările radarelor nu sunt verificate niciodată. Toţi se acoperă între ei, având cotă parte din pradă.
Sistemul de măsluire a aparatelor radar de către poliţiştii corupţi de la Circulaţie este extrem de simplu.
Pur şi simplu nimeni nu verifică înregistrările video, astfel că agenţii iau şpagă pentru a nu suspenda permisul celor care depăşesc viteza. La o amendă de 200 de lei, şpaga e de obicei de 50%.
La Cluj, şase agenţi de la Poliţia Rutieră au fost reţinuţi pentru că au luat mită de la şoferii vitezomani.
Aparatul radar era de tip vechi, iar imaginile erau înregistrate pe casete video care ulterior erau predate unui gestionar al Poliţiei, fără să fie vizionate. Excepţia apărea doar dacă cel în cauză contesta în justiţie sancţiunea.
Nu se uită nimeni la casete
Un poliţist clujean explică cum funcţionează sistemul. Niciun şef nu bănuieşte nimic atât timp cât între agenţi totul se împarte frăţeşte. Imaginile care surprind contravenţia sunt pe casete dar, cum acestea nu sunt vizionate de nimeni, toată lumea scapă nepedepsită.
"Imaginile de pe radarul de tip vechi sunt înregistrate pe casete video normale. O maşină are cam zece casete. După ce acestea sunt umplute, sunt predate la bază. Metodologia prevede că, la fiecare final de tură, agentul constatator trece într-un registru numele persoanei sancţionate şi maşina pe care o conducea. Atât. Nimeni nu se uită pe acele casete, decât dacă cei care sunt amendaţi fac contestaţie", a spus poliţistul.
Piloşii sistemului
Cei şase agenţi de poliţie clujeni care au fost reţinuţi - Radu Mihai Muresan, Ioan Mureşan, Dan Alb, Adrian Sucală, Victor Soran si Cătălin Lupaş - ar fi luat mită sume cuprinse între 20 de lei şi 20 de euro.
Banii se împărţeau frăţeşte. De exemplu, procurorii şi ofiţerii DGA au stabilit că agentul Dan Alb ar