Tot mai multe companii aloca sume importante pentru a-si asocia numele cu SMURD, pentru ca "toti cei cei care sunt in preajma lui se curata", dupa cum spune un consultant de brand. Reprezentantii Serviciului care salveaza vieti au refuzat insa, de-a lungul timpului, donatiile a zeci de companii.
Rompetrol, E.On, Vodafone sau Raiffeisen Bank sunt cateva dintre companiile care si-au asociat numele cu Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD). Nu toti doritorii de sponsorizari au putut insa sa se asocieze cu acest brand.
Subsecretarul de stat Raed Arafat, fondatorul SMURD, a declarat pentru DailyBusiness.ro ca printre acestea se numara orice companie care are legatura cu tutunul, alcoolul sau contracte incheiate cu Ministerul Sanatatii.
"Nu trebuie sa te uiti la beneficiile pe termen scurt, care pot mai mult sa dauneze", a spus medicul Arafat.
Mai multe despre subiect ne-a povestit Tiberiu Fechete, directorul executiv al Fundatiei pentru SMURD.
Media refuzurilor: 10 companii pe an
El a declarat ca de la infiintare, respectiv decembrie 2006 si pana in prezent, Serviciul a refuzat donatiile a catorva zeci de companii, media fiind de 10 companii pe an.
Reprezentantul Fundatiei nu a putut face o estimare o sumelor care ar fi fost astfel atrase, pentru ca "discutiile s-au purtat doar la nivel de intentie, fara sa existe o dimensiune a bugetelor".
Companiile ale caror donatii au fost refuzate de SMURD fac parte din domeniul comertului cu tutun, alcool si medicamente, Fechete precizand ca "nu am dorit sa ne asociem cu aceste firme".
Motivul refuzurilor
Reprezentantii Smurd nu au dorit astfel sa lase loc de interpretari si sa dea nastere comentariilor.
In cazul firmelor care produc sau comercializeaza bauturi alcoolice, Tiberiu F