- Cultural - nr. 974 / 15 Martie, 2012 Conceptul privind ,,drepturile consumatorilor” isi are originea in ,,Carta drepturilor consumatorilor”, definita de fostul presedinte al S.U.A., John Fitzgerald Kennedy, in 15 martie 1962, sub forma unui mesaj adresat Congresului american, sustinand existenta a patru drepturi fundamentale ale acestora: dreptul la securitate, dreptul la informare, dreptul de a fi ascultat si dreptul de a alege produse si servicii. Desi Carta nu a fost definitivata, ea ramane importanta prin conturarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor. Ea a servit drept model de referinta la elaborarea legilor de protectie a consumatorilor ce au aparut intre anii ’70 -‘80 in S.U.A. si in alte tari din continentul american (Canada, Mexic), cat si in Europa (Belgia, Franta, Germania, Suedia). Ziua de 15 martie 1962 reprezinta momentul istoric al nasterii miscarii mondiale privind protectia consumatorilor, Organizatia Internationala a Uniunilor de Consumatori declarand aceasta zi ,,Ziua mondiala a drepturilor consumatorilor”. Comisia Comunitatii europene a adoptat in 1975 "Programul pentru o politica de protectie si informare a consumatorilor”, iar Organizatia Natiunilor Unite a adoptat, prin Rezolutia nr. 39/248 din 8 aprilie 1985, ,,Principiile directoare pentru protectia consumatorilor”. Potrivit acestui document ,,guvernele tuturor tarilor trebuie sa dezvolte, sa intareasca si sa mentina o politica puternica de protectie a consumatorilor, tinand cont de principiile directoare declarate”, ne spunea ing. Liviu Todoran, comisar sed CJPC Mures. Pentru marcarea Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, ANPC, in colaborare cu Ministerul Educatiei si Invatamantului, prin reprezentantii din teritoriu, CJPC Mures si Inspectoratul Scolar Mures vor organiza o serie de activitati orientate spre tanara generatie. De asemenea, se va desfasura si un concurs pen