LA SAN FRANCISCO. Revo, o echipă de 12 români, şi-a văzut visul cu ochii. Jocul lor a fost selectat pentru a prezenta calităţile grafice ale Noului iPad.
Românul Răzvan Baraitaru a urcat pe scenă la prezentarea Apple a Noului iPad, gadgetul care a cucerit o lume întreagă. În spatele acestui succes se află Revo Solutions Games, o echipă de 12 oameni, şi o muncă de mai bine de un an la un proiect care l-a cucerit pe urmaşul lui Steve Jobs, Tim Cook. "SkyGamblers – Air Supremacy", un joc de război aerian, a fost conceput într-un studio din Grozăveşti. Într-un interviu acordat EVZ, Răzvan Baraitaru a povestit cum a ajuns pe scena de prezentare a Noului iPad.
Evenimentul zilei: Cât de important e pentru voi că aţi fost pe scena lansării produselor Apple?
Răzvan Baraitaru: E nemaipomenit. Noi ştiam că e bun jocul, dar când îţi spun asta şi şefii companiei care produce device-ul e o împlinire totală.
Cum aţi legat relaţia cu Apple?
Publisher-ul nostru din Statele Unite le-a arătat mai multe jocuri în dezvoltare celor de la Apple, iar ei l-au ales pe al nostru. Am semnat un contract de confidenţialitate cu nişte clauze foarte dure. Practic, nu avem voie să spunem nimic din ce am văzut acolo.
Să înţeleg că voi ştiaţi dinainte detaliile noii tablete?
Nu ni s-a spus nimic. N-am avut nici monitoare pentru a lucra la jocul pentru Noul iPad, a trebuit să cumpărăm. Şi nu avem device-ul nici măcar acum, lucrăm la joc tot pe monitoare. La dispozitivele cu Android se mai dau detalii înainte de lansare, Apple nu dă nimic.
Cam cât se câştigă dintr-o astfel de afacere?
Dacă publici singur pe iTunes, Apple îşi ia 30% din preţ, tu ca dezvoltator iei 70%. Iar la Android şi la Windows e la fel. Însă noi ajungem cam la jumătate pentru că împărţim cu publisher-ul, fără ei nu am fi avut nicio şansă în America.
@