Fără a rivaliza cu Tokio, evenimentul auto elveţian a prezentat destule bizarerii pe patru roţi.
Evenimentul organizat la centrul expoziţional adiacent aeroportului din Geneva este privit de majoritatea specialiştilor drept cea mai importantă "vitrină" a industriei auto. Producătorii înţeleg asta şi, ca atare, o lasă mai moale cu apariţiile insolite.
Cei care au avut răbdarea şi curiozitatea necesare au putut identifica însă şi aici, în "marea" de modele şi concepte serioase, destule creaţii năstruşice.
Cea mai bizară apariţie i-a lăsat perplecşi pe vizitatorii standului Valmet Automobile. Dawn este un prototip finlandez ce pare uitat într-un uriaş cuptor cu microunde. Sau, pentru că tot a venit vorba de electrocasnice, un soi de maşină-aspirator care nici nu face curat, nici n-are şanse să atragă privirile reprezentantelor sexului frumos.
Dintre modelele de serie, cel mai şocant poate fi considerat supermodelul producătorului rus Marrusia Motors. B2 este dedicat, probabil, oligarhilor naţionalişti cu probleme de acuitate estetică.
EDAG LIGHT CAR. Concept 100% electric, poate transporta 6 persoane
BERTONE NUCCIO. Prototip omagial, la centenarul casei italiene
MARUSSIA B2. Supermodel ”a la russe”, alimentat cu benzină
TOYOTA FT-BH. Mașină de oraș, modelată în materiale ultra-ușoare
APARIŢII NECONCLUDENTE
Producătorii care puteau face mai mult sau mai bine
Destule mărci importante prezente la actuala ediţie a Salonului elveţian au rămas datoare publicului. Din motive diferite. Uriaşul stand Renault, altminteri ticsit cu maşini, nu a etalat niciun model-vedetă, aşa cum eram obişnuiţi.
Cele mai importante noutăţi oferite de Skoda şi de Seat au fost Citigo, respecitv, Mii, două "clone" (cu cinci uşi) realizate după up!, cel