MOL România, a patra companie petrolieră ca dimensiune activă pe piaţa de profil locală, este pregătită să dea startul unui nou val de investiţii prin care urmăreşte ca în următorii cinci ani de zile să-şi mărească reţeaua de benzinării cu 70 de noi puncte de alimentare. Ţinta MOL este ca la finalul acestei perioade cota de piaţă a companiei să crească de la 12%, cât controlează în prezent prin cele 128 de benzinării, la 15%.
Totodată, MOL anunţă lansarea unui nou concept de benzinărie în următorii doi ani, punctul de alimentare ecologic, o astfel de investiţie fiind deja realizată în Budapesta.
Planurile anunţate de MOL, un business de peste 630 de milioane de euro în 2010, vin în contextul în care piaţa carburanţilor a trecut prin trei ani de recesiune, pentru anul acesta cele mai optimiste estimări indicând o stagnare. "Vrem să deschidem 70 de noi benzinării în următorii cinci ani, să începem activităţile în sectorul upstream (explorare şi producţie - n. red.). MOL intenţionează să deschidă în România o benzinărie ecologică. Pereţii sunt vii, vor fi făcuţi din plante.
Staţia consumă cu 50% mai puţină energie. Panourile solare arată ca un copac, este un concept futuristic. Practic această benzinărie are şi un încărcător pentru maşinile electrice, dar şi clădirea va face parte din clasa energetică A plus. Intenţionăm să o deschidem într-un an sau doi", a declarat recent Kinga Daradics, CEO al MOL România.
Potrivit reprezentanţilor MOL România, cele mai multe deschideri de benzinării vor avea loc spre sfârşitul perioadei celor cinci ani, majoritatea acestora urmând să fie greenfield-uri.
Ţinând cont că în medie investiţia într-o benzinărie se ridică la circa 1-1,5 mil. euro, în total MOL ar putea aloca pentru această extindere circa 100 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.
"Ar fi o greşeală să spun că dacă în condiţiil