Conform unui studiu realizat de platforma online TradeAds, mai mult de un sfert (27.2%) din utilizatorii de internet din România au venituri nete lunare sub 1000 de lei.
În urmă cu doi ani de zile, în 2010, persoanele cu venituri sub 1000 de lei constituiau doar 15% din procentajul internauţilor români. Cu toate acestea, numărul utilizatorilor de internet cu un venit lunar de peste 5000 de lei s-a menţinut constant, aceştia reprezentând puţin peste 10% din total. Din cauza acestui fapt, venitul mediu lunar al utilizatorului de internet român e în scădere, iar profilul internautului român indică un român din ce în ce mai sărac.
În 2012 s-a observat o creştere spectaculoasă atât în numărul utilizatorilor de internet care folosesc reţele de socializare, dar şi in numărul celor care se folosesc de tehnologia mobila, de tip smartphone pentru a accesa internetul. Numărul acesta a ajuns la 15%, faţă de doar 9% în 2011, acest fapt subliniază nevoia din ce în ce mai mare de comunicare şi informare cât mai rapidă a românilor.
Profilul utilizatorului de internet din România este în continuă schimbare, astfel, ca o compensare a climatului economic ostil, internauţii români au devenit din ce în ce mai receptivi la stimuli sociali şi mai interesaţi de cultură şi artă. O creştere impresionantă se poate observa şi în ceea ce priveşte numărul celor care cumpără şi vând produse online. Numărul acestora a crescut cu aproape 30% faţă de perioada similară a anului trecut.
Departamentul de cercetare al TradeAds Interactive a realizat acest studiu printr-un chestionar aplicat online, în perioada 16-23 februarie 2012, pe un eşantion de peste 3300 de respondenţi, pentru a obţine cât mai multe informaţii despre obiceiurile românilor în ceea ce priveşte utilizarea internetului. Conform unui studiu realizat de platforma online TradeAds, mai mult de un sfert (27.2%) din utili