Elevii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca beneficiază de o nouă tehnică de terapie, unică în România. Este vorba despre OptiMusic, un sistem audio-vizual prin care copiii cu dizabilităţi învaţă sunete noi, îşi dezvoltă ritmul, memoria vizuală şi auditivă.
Sistemul OptiMusic a fost inventat de profesorul de muzică Guy Sigalov din Marea Britanie. OptiMusic este un sistem unic audio-vizual care utilizează lumini interactive ce reacţionează la senzori şi declanşează imagini sau sunete.
Copiii cu deficienţe mintale de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca vor beneficia de acum de terapie şi cu ajutorul OptiMusic, un sistem unic audio-vizual care foloseşte lumini interactive, acestea fiind declanşate cu ajutorul senzorilor. După ce este conectat la un computer, sistemul poate proiecta pe diverse suprafeţe cum ar fi podeaua, peretele sau o masă fascicule de lumină de diverse culori, iar în momentul în care copilul „sparge” fasciculul de lumină cu o paletă specială, atunci apare o imagine sau un sunet pe un ecran.
„Acest sistem îi ajută pe copii să înţeleagă relaţia dintre cauză şi efect deoarece trebuie să se mişte pentru a declanşa sistemul şi apoi apare ceva pe ecran. Sistemul îi ajută să îşi îmbunătăţească memoria pentru că fasciculele de lumină au culori diferite. De asemenea, faptul că trebuie să se mişte, de exemplu, de la roşu la albastru îi ajută să înveţe mişcări diferite. Copiii descoperă sunetele din jurul nostru şi sunetele muzicale. De asemenea, îşi dezvoltă ritmul şi simţul muzical, memoria şi învaţă culori”, a explicat Guy Sigalov, inventatorul sistemului OptiMusic, prezent la Cluj-Napoca cu ocazia lansării sistemului.
Sistemul poate fi folosit şi de copiii în scaun cu rotile
Profesorii de la Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă Cluj-Napoca au menţionat că ace