Curtea de Apel Bucuresti a decis pe 12 martie ca fiind neintemeiata actiunea OMV Marketing de respingere a executarii deciziei Consiliului Concurentei pana la pronuntarea instantei de fond. OMV Marketing poate face recurs in 5 zile de la comunicare. Consiliul Concurentei a sanctionat in ianuarie grupul Petrom cu o amenda totala de 503,8 milioane de lei pentru ca s-a inteles cu alte companii petroliere pentru a scoate de pe piata un sortiment de bezina.
Amenzile stabilite de Consiliul Concurentei sunt: 366.530.965 lei pentru Petrom si 137.288.031 pentru OMV Petrom Marketing.
Practic, OMV Marketing a pierdut procesul prin care a cerut suspendarea executarii deciziei Consiliului Concurentei.
Conform legii concurentei (nr 21/1996, republicata) instanta poate da o astfel de decizie doar cu conditia ca firmele sa plateasca o cautiune.
Art. 47 (2): Instanta poate dispune, la cerere, suspendarea executarii deciziei atacate. Suspendarea se va dispune doar cu conditia platii unei cautiuni, in cuantum de 30% din amenda stabilita prin decizia atacata. UPDATE Consiliul Concurentei se afla in proces in calitate de parat si cu OMV Petrom. Practic sunt doua procese: unul cu Petrom Marketing si unul cu OMV Petrom SA. In cel cu OMV Petrom, Curtea de Apel a amanat pronuntarea pana pe 21 martie. In acest caz, instanta a aprecizat intemeiata cererea OMV Petromde amanare a cauzei pentru pregatirea apararii, procedura de citare fiind indeplinita cu mai putin de 5 zile astfel cum prevede art.114 ind.1 alin.3 Cpc. De asemenea, volumul mare al inscrisurilor depuse la dosar justifica amanarea cauzei.
Consiliul Concurentei a sanctionat companiile OMV Petrom, OMV Petrom Marketing, Rompetrol Downstream, ENI Romania, MOL Petroleum si Lukoil Romania cu o amenda totala de 880 milioane de lei, reprezentand 3% din cifrele de afaceri realizate in