După Transfăgărăşan şi Transalpina, Transbaiul ar putea intra în lista selectă a celor mai spectaculoase şosele. Trei primării prahovene s-au asociat la acest proiect.
Transfăgărăşanul şi Transalpina ar putea avea concurenţă, în următorii ani, din Prahova. Serpentine, peisaje de vis, goluri montane, drumuri prin pădure, plimbări la peste 1.800 de metri altitudine şi acces mai uşor la pârtiile de schi. Aşa poate fi rezumat traseul şoselei pe care trei primării din nordul judeţului Prahova doresc s-o construiască, din fonduri europene, pentru a îmbogăţi potenţialul turistic al zonei şi a scurta timpul de acces.
Transbaiul este un proiect comun, lansat de cele trei administraţii locale, care vizează realizarea unei şosele ce va lega Valea Prahovei de Valea Doftanei, prin traversarea Munţilor Baiului din Bucegi. Şoseaua este proiectată pentru a avea 38 de kilometri lungime şi să facă legătura între oraşele Azuga, Buşteni şi comuna Valea Doftanei.
Autorităţile locale spun că traseul a fost ales încât să pună în valoare frumuseţea Bucegilor, Transbaiul urmând să rivalizeze la acest capitol cu mult mai celebrele Transalpina şi Transfăgărăşan. De asemenea, cu o altitudine maximă de 1.834 de metri, în Vârful Baiul, noua şosea va intra în top trei, cele mai înalte din ţară. Prin comparaţie, Transfăgărăşanul atinge 2.042, iar Transalpina - 2.145.
Promovarea turismului montan
Noul drum va duce la scurtarea traseului între localităţile de pe Valea Prahovei şi cele din zona Doftana. Asta deşi, în prezent, Valea Doftanei şi Azuga sunt foarte apropiate pe hartă, distanţa pe şosea între cele două fiind de 42 de kilometri, iar drumul de legătură presupunând o ocolire prin Secăria şi apoi pe DN1.
Scopul declarat al proiectului este promovarea turismului montan. Peisajele, spun autorii proiectului, sunt frumoase „de-ţi taie r