Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a lansat astăzi un raport privind înmatriculările de maşini noi în Europa, pe primele două luni ale anului 2012. România a înregistrat cea mai mare creştere din Uniunea Europeană, cu 54%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Alte ţări care au înregistrat creşteri semnificative la înmatriculările de maşini noi au fost Ungaria, Bulgaria, Polonia, Estonia, Slovacia sau Danemarca. Marile pieţe auto tradiţionale din Europa, precum Germania sau Franţa, au înregistrat scăderi, ceea ce s-a întâmplat şi cu ţările europene aflate în criză, precum Grecia, Portugalia şi Italia.
Paradoxal, cifrele anunţate tot astăzi de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România arată că, în aceeaşi perioadă (ianuarie-februarie 2012), vânzările de autoturisme noi au scăzut în România cu 7%, faţă de perioada similară din 2011.
Diferenţa imensă dintre evoluţia vânzărilor şi a înmatriculărilor de autoturisme noi, aşa cum o arată cele două rapoarte, se datorează faptului că există un decalaj între momentul în care producătorii şi importatorii raportează vânzarea unei maşini - imediat ce încheie tranzacţia cu clientul, şi momentul în care clientul o înmatriculează efectiv la Poliţie.
Astfel, de obicei decalajul ajunge la 30 de zile, însă pot apărea întârzieri chiar şi de 90 de zile, au explicat pentru gândul specialişti în domeniul auto.
"La sfârşitul anului 2011, a fost o mare aglomeraţie la înmatriculări, pentru că s-a schimbat legea cu taxa auto, apoi s-a dat acel anunţ cu prelungirea formei actuale până la sfârşitul anului 2012. Anunţul a venit însă prin ianuarie", a dat o posibilă explicaţie pentru gândul Constantin Stroe, vicepreşedintele Consiliului de Administraţie al Dacia Group.
Modificarea legii presupunea şi o reducere maximă de 25% a taxei pentru unele ma