E riscant să scrii un material despre o maşină de clasă mini într-o ţară în care oamenii numesc „maşini" doar berlinele cu portbagaj, însă Skoda Citigo face parte dintr-o tripletă care va cuceri cu siguranţă străzile oraşelor europene, aşadar merită să-i acordaţi atenţie în ciuda micimii sale. Poate cunosc şi europenii ceva despre maşini...
Grupul VAG a ţinut morţiş să reintre în zona mini veritabilă, iar rezultatul a fost naşterea tripletei VW Up!, Seat Mii şi Skoda Citigo. Măsurând doar 3,56 metri lungime şi 1,64 metri lăţime, cele trei maşini diferă în principal doar la partea frontală şi la unele dotări de la interior. Dintre ele, cea mai ieftină se anunţă a fi Citigo, care va ajunge în România în această vară, cu preţuri de pornire în jurul a 7.200 de euro. Am avut deja ocazia să o testez printre dealurile portugheze de la ţărmul Atlanticului şi pe străduţele strâmte din suburbiile Lisabonei.
Citigo: cutiuţa veselă
Când te uiţi la ea, nu poţi spune că eşti străbătut cumva de un fior de admiraţie: Citigo este pătrăţoasă, iar dimensiunile mici o fac să pară un cubuleţ pe roţi. Totuşi, designerii Skoda au compensat acest lucru printr-o gamă de culori exterioare foarte vesele, în timp ce interiorul oferă plastice şi textile deschise la culoare, astfel încât îţi dai repede seama că ai de-a face cu o maşinuţă gândită să te relaxeze, chiar şi în traficul din oraş. Un alt bonus este pavilionul vitrat cu trapă integrată, care scaldă interiorul în lumină.
E adevărat, plasticele sunt tari, consola centrală lasă de dorit la capitolul asamblare, sistemul audio e doar mediocru, iar geamurile din spate se pot doar întredeschide. De asemenea, spaţiul pentru pasagerii din spate e de ajuns doar pentru doi adulţi nu prea înalţi - minusuri care ţin de clasa şi zona de preţ din care face parte Citigo. Ai însă spaţii de stocare pentru sticluţe